Voorbereiding voor onze afspraak en een manier om goed te slapen

Dank je voor het boeken van een afspraak!
Dat wil zeggen: je gaat op deze pagina de afspraak boeken, maar je hebt de eerste stap gezet 😉

Op deze pagina leid ik je door het proces van de voorbereiding van onze afspraak heen.
En als alles goed gaat, kun je vanavond al beter slapen.

Goed, aan de slag:

 

Hyperventilatie verminderen

 

De agenda

voorbereiding
Je kan een afspraak boeken in de agenda hieronder, of op de pagina waar je naar geleid wordt wanneer je op de foto klikt.
Alle tijdstippen in het groen, met een groen vakje, zijn vrij.

Wanneer je op het tijdstip van je keuze klikt, wordt je gevraagd je naam, e-mail adres en telefoonnummer, en ik zal uitleggen waarom.
Je naam is logisch: ik wil je respectvol aan kunnen spreken 😁
Je e-mail adres heb ik nodig om je een link te kunnen sturen voor het videoconsult en je telefoonnummer gebruik ik om je op de ochtend van de afspraak een herinnering te sturen van onze afspraak.

 

voorbereiding

Informatie

VoorbereidingLees de Introductie waarin ik uitleg wat mijn ervaring met paniekaanvallen en -stoornis was en hoe ik het heb aangepakt. Het is een uitgebreide introductie op hoe we de klachten gaan aanpakken.

In deze 3 posts vind je informatie die je helpt je paniekaanvallen te begrijpen, of grip te krijgen op de situatie.

 

Oefeningen

Leer met deze oefening rustiger te ademen:

Het is een hele eenvoudige.
Volg gewoon de instructies op die je hoort 😏

 

De volgende oefening is er een voor wanneer je wil slapen zonder een uur of drie piekerend wakker te liggen.
Ga op je zij liggen en leg je handen op elkaar, met de duim van je bovenste hand in de handpalm van de onderste, zoals hier:

Dan.
Iedere keer als je inademt, duw je je duim in de handpalm. Wanneer je uitademt, laat je de druk langzaam weer los.
Dit herhaal je tot je in slaap gevallen bent.
Mocht je midden in de nacht weer wakker worden, doe je dit nog een keer.
Het scheelt piekeren en je valt gegarandeerd sneller in slaap.

Het kan zijn dat je het prettiger vindt om het andersom te doen, door je duim in je handpalm te duwen op de uitademing en los te laten op de inademing.
Dat is een kwestie van uittesten.

Ik zal je tijdens onze afspraak uitleggen waarom dit ontspannend werkt; dit is namelijk een officiële wetenschappelijk onderbouwde oefening…

 

 

Verder.

Na onze afspraak krijg je 3 dagen achter elkaar een mail van me.

In de eerste mail krijg je de opname van ons gesprek, zodat je altijd kunt terugvallen op wat we besproken hebben mocht je iets vergeten zijn.
Daarnaast krijg je een nieuwe oefening en een buckload aan informatie over hyperventilatie zoals ik het zie.
En je krijgt een werkboek, zodat je er alles aan kunt doen om te zorgen dat je niet meer overvallen wordt door paniekaanvallen.

In de tweede mail krijg je nog een oefening en nog meer informatie.
De derde mail bestaat uit een laatste oefening en nog meer informatie, en de mogelijkheid om een vervolgtraject aan te gaan om de oorzaken van de klachten te onderzoeken en aan te pakken.

Laat ik voorop stellen dat je dat in principe niet nodig hebt.
Met dit pakket heb je genoeg in handen om je paniekaanvallen te laten verdwijnen.
Maar ik kan me ook voorstellen dat je af en toe een ‘touch up’ wilt hebben. Een Paniek APK.
Die mogelijkheden beschrijf ik allemaal in de laatste mail.

Nu heb je in ieder geval genoeg informatie om aan de slag te kunnen.

Ik kijk uit naar onze afspraak, en geniet van vandaag!